Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
przedmiotu. Jest on na ogół niewrażliwy na różnice zachodzące między Ťotwieraniem sięť a Ťzamknięciem w sobieť w stosunku do pewnego podmiotu poznawczego, chociaż różnice te mają przecież swą podstawę we własnej strukturze przedmiotu. Tutaj chodzi tylko o to, że to my niejako Ťotwieramyť przedmiot, gdy ujmujemy stan rzeczy. Gdy jednak przedmiot staje przed nami jako już Ťotwartyť, wówczas jesteśmy dostatecznie przygotowani do rozwinięcia stanu rzeczy, ewent. do uchwycenia go. Mamy z nim wtedy do czynienia jako z Ťotwartymť przedmiotem. W tym momencie już przestaje być nam dany w sposób czysto Ťprzedmiotowyť. Bo do pierwotnego przedmiotowego (nominalnego) sposobu dania należy Ťzamknięcieť przedmiotu
przedmiotu. Jest on na ogół niewrażliwy na różnice zachodzące między Ťotwieraniem sięť a Ťzamknięciem w sobieť w stosunku do pewnego podmiotu poznawczego, chociaż różnice te mają przecież swą podstawę we własnej strukturze przedmiotu. Tutaj chodzi tylko o to, że to my niejako Ťotwieramyť przedmiot, gdy ujmujemy stan rzeczy. Gdy jednak przedmiot staje przed nami jako już Ťotwartyť, wówczas jesteśmy dostatecznie przygotowani do rozwinięcia stanu rzeczy, ewent. do uchwycenia go. Mamy z nim wtedy do czynienia jako z Ťotwartymť przedmiotem. W tym momencie już przestaje być nam dany w sposób czysto Ťprzedmiotowyť. Bo do pierwotnego przedmiotowego (nominalnego) sposobu dania należy Ťzamknięcieť przedmiotu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego