Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
które niedawno na ustawionych w Paryżu barykadach protestowały przeciw bierności Francji wobec upadku powstania listopadowego, a teraz ciągnęły na przedstawienie, umocnił na długo francuski stereotyp Polaka-bohatera i idealisty, ochoczo ginącego za wolność, ojczyznę i wiarę. Teatr go skutecznie utrwalił.

Rozdział 6 DYSKURS Z PUBLICZNOŚCIĄ, CZYLI POETYKA POPROMIENIOWEJ PRZEDMOWY

Pośród przedmów, jakimi romantyczni autorzy opatrywali dramaty, wyraźnie wyróżniają się te, które ukazywały się w popremierowych edycjach sztuk. Pisane (lub wykańczane) najczęściej bezpośrednio po premierze, ukazywały się drukiem w ciągu najbliższych dni. W przypadku teatralnego sukcesu ich głównym zadaniem była elegancka autoprezentacja dzieła (taka jest na przykład przedmowa do Ruy Blasa Wiktora
które niedawno na ustawionych w Paryżu barykadach protestowały przeciw bierności Francji wobec upadku powstania listopadowego, a teraz ciągnęły na przedstawienie, umocnił na długo francuski stereotyp Polaka-bohatera i idealisty, ochoczo ginącego za wolność, ojczyznę i wiarę. Teatr go skutecznie utrwalił.<br><br>&lt;tit&gt;Rozdział 6 DYSKURS Z PUBLICZNOŚCIĄ, CZYLI POETYKA POPROMIENIOWEJ PRZEDMOWY&lt;/&gt;<br><br>Pośród przedmów, jakimi romantyczni autorzy opatrywali dramaty, wyraźnie wyróżniają się te, które ukazywały się w popremierowych edycjach sztuk. Pisane (lub wykańczane) najczęściej bezpośrednio po premierze, ukazywały się drukiem w ciągu najbliższych dni. W przypadku teatralnego sukcesu ich głównym zadaniem była elegancka autoprezentacja dzieła (taka jest na przykład przedmowa do Ruy Blasa Wiktora
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego