Typ tekstu: Książka
Autor: Werner Andrzej
Tytuł: Dekada filmu
Rok: 1997
bardzo swoisty, silnie związany z tradycją niemieckiej kultury, zapewne głębszy ze względu na metafizyczne przesłanki, ale jednak wpisujący się bez wątpienia w ten tak ważny dla ducha lat sześćdziesiątych nurt protestu.

Gość w Ameryce
Obawiając się jakby, że może to nie być dość wyraźne, w następnym swoim filmie fabularnym Stroszku przenosi Herzog aktora - bohatera Brunona S., własnego znajdę z monachijskiej ulicy, w realia współczesnej cywilizacji i to - w dużej części filmu - cywilizacji amerykańskiej. Zachowując jednocześnie, co niezmiernie charakterystyczne, niemniej silne związki z niemieckim romantyzmem. Również w sensie poniekąd formalnym: Herzog wyjaśnia, że po Kasparze Hauserze napisał scenariusz według Woyzecka Buchnera zamierzając
bardzo swoisty, silnie związany z tradycją niemieckiej kultury, zapewne głębszy ze względu na metafizyczne przesłanki, ale jednak wpisujący się bez wątpienia w ten tak ważny dla ducha lat sześćdziesiątych nurt protestu.&lt;/&gt;<br><br>&lt;div&gt;&lt;tit&gt;Gość w Ameryce&lt;/&gt;<br>Obawiając się jakby, że może to nie być dość wyraźne, w następnym swoim filmie fabularnym Stroszku przenosi Herzog aktora - bohatera Brunona S., własnego znajdę z monachijskiej ulicy, w realia współczesnej cywilizacji i to - w dużej części filmu - cywilizacji amerykańskiej. Zachowując jednocześnie, co niezmiernie charakterystyczne, niemniej silne związki z niemieckim romantyzmem. Również w sensie poniekąd formalnym: Herzog wyjaśnia, że po Kasparze Hauserze napisał scenariusz według Woyzecka Buchnera zamierzając
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego