Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
a ich psychicznym obrazem.
Wpływ wysokiego natężenia jasności jest wynikiem łatwej selekcji fizycznych cech informacji. Kontrast jasności, między postrzeganą informacją a tłem sprzyja mechanicznemu zapamiętywaniu oraz ułatwia tworzenie związków skojarzeniowych. Efekt ten działa silniej, jeśli wiąże się ze zmianą położenia obiektu. Jest niezwykle często wykorzystywany w filmie reklamowym. Jednak jego przerysowanie grozi uznaniem przekazu za nierealny.
Efekt wielokodowego zapisu zakłada wykorzystanie wpływu sposobu kodowania informacji na trwałość jego zapamiętywania, koncentrację uwagi i procesy pamięci. Przy odtwarzaniu informacji eksponowanych w zapisie słownym i obrazowym, np. w sytuacji gdy słowo tworzone jest z liter będących równocześnie sylwetkami ludzkimi, skuteczność przypominania treści słów jest
a ich psychicznym obrazem. <br>Wpływ wysokiego natężenia jasności jest wynikiem łatwej selekcji fizycznych cech informacji. Kontrast jasności, między postrzeganą informacją a tłem sprzyja mechanicznemu zapamiętywaniu oraz ułatwia tworzenie związków skojarzeniowych. Efekt ten działa silniej, jeśli wiąże się ze zmianą położenia obiektu. Jest niezwykle często wykorzystywany w filmie reklamowym. Jednak jego przerysowanie grozi uznaniem przekazu za nierealny. <br>Efekt wielokodowego zapisu zakłada wykorzystanie wpływu sposobu kodowania informacji na trwałość jego zapamiętywania, koncentrację uwagi i procesy pamięci. Przy odtwarzaniu informacji eksponowanych w zapisie słownym i obrazowym, np. w sytuacji gdy słowo tworzone jest z liter będących równocześnie sylwetkami ludzkimi, skuteczność przypominania treści słów jest
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego