Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motomagazyn
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1996
drgania w zawieszeniu. Amortyzatory o małej sile tłumienia (miękkie) pozwalają na znaczne ugięcia elementów resorujących i łagodnie tłumią drgania o małej amplitudzie. Pasażerowie samochodu z takimi amortyzatorami odnoszą wrażenie, że auto "przepływa" przez nierówności. Mała siła tłumienia amortyzatorów niekorzystnie wpływa jednak na charakterystykę prowadzenia pojazdu. Przy hamowaniu auto głęboko nurkuje przodem, na dużych uskokach drogi nieprzyjemnie się kołysze, w zakrętach nadwozie znacznie przechyla się na boki, co w niektórych wypadkach może spowodować niebezpieczną utratę kontaktu jednego z tylnych kół z nawierzchnią.
Amortyzatory o dużej sile tłumienia (twarde) stosowane są do pojazdów sportowych lub quasi-sportowych. Tu tłumienie drgań o małej amplitudzie
drgania w zawieszeniu. Amortyzatory o małej sile tłumienia (miękkie) pozwalają na znaczne ugięcia elementów resorujących i łagodnie tłumią drgania o małej amplitudzie. Pasażerowie samochodu z takimi amortyzatorami odnoszą wrażenie, że auto "przepływa" przez nierówności. Mała siła tłumienia amortyzatorów niekorzystnie wpływa jednak na charakterystykę prowadzenia pojazdu. Przy hamowaniu auto głęboko nurkuje przodem, na dużych uskokach drogi nieprzyjemnie się kołysze, w zakrętach nadwozie znacznie przechyla się na boki, co w niektórych wypadkach może spowodować niebezpieczną utratę kontaktu jednego z tylnych kół z nawierzchnią.<br>Amortyzatory o dużej sile tłumienia (twarde) stosowane są do pojazdów sportowych lub quasi-sportowych. Tu tłumienie drgań o małej amplitudzie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego