Typ tekstu: Książka
Autor: Lawrowski Zbigniew
Tytuł: Technika smarowania
Rok wydania: 1996
Rok powstania: 1997
oleje do przekładni samochodowych typu Hipol mają lepkość 100=942mm2/s).
Jak widać, kryterium podziału jest lepkość, a nie ciężar właściwy, co sugerowałaby nazwa.
Zastosowanie aż trzech temperatur, w których podaje się lepkość olejów, jest niestety często mylące, a w dodatku utrudnia porównanie olejów pomiędzy grupami. Uzasadnieniem takiego podziału jest przybliżenie temperatury lepkości nominalnej do temperatury działania węzłów tarcia maszyn, w których stosuje się oleje tych grup.
Dla ujednolicenia klasyfikacji olejów przemysłowych przyjęto w wielu krajach, a także i w Polsce (PN-78/C-96098), układ opracowany przez ISO . Układ ten zawiera 18 klas olejów o wzrastającej lepkości kinematycznej określanej przy
oleje do przekładni samochodowych typu &lt;name type="prod"&gt;Hipol&lt;/&gt; mają lepkość 100=942mm2/s).<br>Jak widać, kryterium podziału jest lepkość, a nie ciężar właściwy, co sugerowałaby nazwa.<br>Zastosowanie aż trzech temperatur, w których podaje się lepkość olejów, jest niestety często mylące, a w dodatku utrudnia porównanie olejów pomiędzy grupami. Uzasadnieniem takiego podziału jest przybliżenie temperatury lepkości nominalnej do temperatury działania węzłów tarcia maszyn, w których stosuje się oleje tych grup.<br>Dla ujednolicenia klasyfikacji olejów przemysłowych przyjęto w wielu krajach, a także i w Polsce (PN-78/C-96098), układ opracowany przez ISO &lt;gap&gt;. Układ ten zawiera 18 klas olejów o wzrastającej lepkości kinematycznej określanej przy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego