Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rocznik Pedagogiczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1974
Rok powstania: 1963
które mogą mieć charakter diagnostyczny oraz eksplikacyjny, a następnie tzw. badania stosowane, które z kolei można podzielić na innowacyjno-weryfikacyjne oraz wdrożeniowe. Dopiero w efekcie całego takiego zespołu prac badawczych powstać mogą opracowania o zastosowaniu praktycznym.
Jak widzimy, dopiero sprecyzowanie zadań badawczych stojących przed naukami pedagogicznymi pozwala określić wartość i przydatność poszczególnych szczegółowych tematów i problemów. Świadomość tych zadań pozwala zdać sobie sprawę nie tylko z tematów lub problemów zbędnych, bo nie służących niczemu, ale przede wszystkim z luk w całokształcie organizacji badań, luk, bez których wypełnienia nie może być mowy o zrealizowaniu danego zadania. Dopiero zadaniowe planowanie badań naukowych umożliwia
które mogą mieć charakter diagnostyczny oraz eksplikacyjny, a następnie tzw. badania stosowane, które z kolei można podzielić na innowacyjno-weryfikacyjne oraz wdrożeniowe. Dopiero w efekcie całego takiego zespołu prac badawczych powstać mogą opracowania o zastosowaniu praktycznym.<br>Jak widzimy, dopiero sprecyzowanie zadań badawczych stojących przed naukami pedagogicznymi pozwala określić wartość i przydatność poszczególnych szczegółowych tematów i problemów. Świadomość tych zadań pozwala zdać sobie sprawę nie tylko z tematów lub problemów zbędnych, bo nie służących niczemu, ale przede wszystkim z luk w całokształcie organizacji badań, luk, bez których wypełnienia nie może być mowy o zrealizowaniu danego zadania. Dopiero zadaniowe planowanie badań naukowych umożliwia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego