Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
na Górnym Śląsku, zaczynał jako kompozytor dzieł śmiałych zarówno od strony harmonii, jak i dynamiki. Kontrasty dynamiczne w połączeniu z zamierzoną prostotą faktury były zjawiskiem niezwykle nowatorskim w latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych, choć kładł też duży nacisk na zróżnicowane brzmienia. W swoich kompozycjach nakazywał wykonawcom nietypową grę na instrumentach (na przykład jeżdżenie paznokciem po strunach harfy albo uderzenie w pedał fortepianu) . Był to też czas rozbudowanego instrumentarium perkusyjnego, co oczywiście zwiększa niewyobrażalnie paletę barw orkiestry. Na początku lat siedemdziesiątych dał się jednak zauważyć zwrot w podejściu Góreckiego do muzyki. Teraz zaczęły pojawiać się szerokie płaszczyzny o w miarę jednolitej fakturze, utwory
na Górnym Śląsku, zaczynał jako kompozytor dzieł śmiałych zarówno od strony harmonii, jak i dynamiki. Kontrasty dynamiczne w połączeniu z zamierzoną prostotą faktury były zjawiskiem niezwykle nowatorskim w latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych, choć kładł też duży nacisk na zróżnicowane brzmienia. W swoich kompozycjach nakazywał wykonawcom nietypową grę na instrumentach (na przykład jeżdżenie paznokciem po strunach harfy albo uderzenie w pedał fortepianu) . Był to też czas rozbudowanego instrumentarium perkusyjnego, co oczywiście zwiększa niewyobrażalnie paletę barw orkiestry. Na początku lat siedemdziesiątych dał się jednak zauważyć zwrot w podejściu Góreckiego do muzyki. Teraz zaczęły pojawiać się szerokie płaszczyzny o w miarę jednolitej fakturze, utwory
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego