Typ tekstu: Książka
Autor: Jackowski Aleksander
Tytuł: Polska sztuka ludowa
Rok: 2002
starannie przechowywano

kolorystyce przeważała czerwień i brąz. Perebory pochodziły z Rosji oraz Ukrainy.
Dywany dwuosnowowe stanowiły najbardziej interesujące zjawisko w tkaninie dekoracyjnej. Nie mając polskiej proweniencji, właśnie u nas, po ostatniej wojnie, rozwinęły się bardzo ciekawie, i to w dwóch odmianach - ludowej i artystycznej. I w jednym, i w drugim przypadku wykonywały je tkaczki wiejskie, znające technikę ich wyrobu, z tym, że projektując dywany, nawiązujące do miejscowej tradycji i akceptowane przez środowisko, zwały je "swoimi", natomiast tkając według projektu czy koncepcji Eleonory Plutyfskiej, artysty plastyka, profesora Akademii Sztuk Pięknych, określały te dywany "ludowymi". Są piękne, ale środowisko ich nie uznaje, nie
starannie przechowywano <br>&lt;gap&gt; &lt;page nr=232&gt;<br> kolorystyce przeważała czerwień i brąz. Perebory pochodziły z Rosji oraz Ukrainy. <br>Dywany dwuosnowowe stanowiły najbardziej interesujące zjawisko w tkaninie dekoracyjnej. Nie mając polskiej proweniencji, właśnie u nas, po ostatniej wojnie, rozwinęły się bardzo ciekawie, i to w dwóch odmianach - ludowej i artystycznej. I w jednym, i w drugim przypadku wykonywały je tkaczki wiejskie, znające technikę ich wyrobu, z tym, że projektując dywany, nawiązujące do miejscowej tradycji i akceptowane przez środowisko, zwały je "swoimi", natomiast tkając według projektu czy koncepcji Eleonory Plutyfskiej, artysty plastyka, profesora Akademii Sztuk Pięknych, określały te dywany "ludowymi". Są piękne, ale środowisko ich nie uznaje, nie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego