Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Studia Socjologiczne
Nr: 4
Miejsce wydania: Wrocław
Rok: 1976
że struktura rzeczy i struktura naszego umysłu są takiego samego porządku, należą do tej samej rzeczywistości. Jeżeli zatem myślenie nie wyznacza rzeczywistości (wyjście Kanta Lévi-Strauss przecież odrzuca), to znaczyć to może jedynie, że rzeczywistość wyznaczyła myślenie, że umysł człowieka, a wraz z nim sam człowiek należą do świata rzeczy; psychika ludzka sprowadza się zatem - genetycznie przynajmniej - do biologii. Człowiek staje się tu wintegrowany w świat, podlegający tym samym co świat prawom, ponieważ jest elementem tego świata; z niego powstał i rozwinął się.
Człowiek zatem, a szczególnie prawa nieświadome, które go wyznaczają, jest rzeczą, którą można badać jak wszystkie inne rzeczy
że struktura rzeczy i struktura naszego umysłu są takiego samego porządku, należą do tej samej rzeczywistości. Jeżeli zatem myślenie nie wyznacza rzeczywistości (wyjście Kanta Lévi-Strauss przecież odrzuca), to znaczyć to może jedynie, że rzeczywistość wyznaczyła myślenie, że umysł człowieka, a wraz z nim sam człowiek należą do świata rzeczy; psychika ludzka sprowadza się zatem - genetycznie przynajmniej - do biologii. Człowiek staje się tu wintegrowany w świat, podlegający tym samym co świat prawom, ponieważ jest elementem tego świata; z niego powstał i rozwinął się.<br>Człowiek zatem, a szczególnie prawa nieświadome, które go wyznaczają, jest rzeczą, którą można badać jak wszystkie inne rzeczy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego