Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 44
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 1997
muzyka, trwają promocje, błyskają światła. Takie "sklepowe" przedstawienia najzwyczajniej ludzi przyciągają - mówi prof. Jacek Leoński, socjolog. By wizyty w hipermarketach były efektywne, czyli kończyły się ogromnymi zakupami i zostawieniem w kasach sporych sum, specjaliści od psychologii sprzedaży opracowali zasady organizacji sklepów. - Przykuwa się uwagę kolorami, ustawia meble w odpowiedniej kolejności, puszcza muzykę, dzięki której łatwiej decydujemy się na zakup odpowiedniego towaru - ostrzega prof. Goban-Klas. Na wysokości wzroku klientów ustawione są rzeczy najdroższe, by łatwo wpadały w oko; podobne, ale tańsze towary leżą zwykle tam, gdzie musimy się schylić lub wręcz przykucnąć. Rzeczy podstawowe, które i tak musimy kupić, zazwyczaj znajdziemy
muzyka, trwają promocje, błyskają światła. Takie "sklepowe" przedstawienia najzwyczajniej ludzi przyciągają - mówi prof. Jacek Leoński, socjolog. By wizyty w hipermarketach były efektywne, czyli kończyły się ogromnymi zakupami i zostawieniem w kasach sporych sum, specjaliści od psychologii sprzedaży opracowali zasady organizacji sklepów. - Przykuwa się uwagę kolorami, ustawia meble w odpowiedniej kolejności, puszcza muzykę, dzięki której łatwiej decydujemy się na zakup odpowiedniego towaru - ostrzega prof. Goban-Klas. Na wysokości wzroku klientów ustawione są rzeczy najdroższe, by łatwo wpadały w oko; podobne, ale tańsze towary leżą zwykle tam, gdzie musimy się schylić lub wręcz przykucnąć. Rzeczy podstawowe, które i tak musimy kupić, zazwyczaj znajdziemy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego