Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
chrześcijańsko-żydowskich, w haggadzie dochodzą do głosu elementy niechęci wobec chrześcijaństwa czy wobec Polaków. Uzewnętrzniają się na przykład w wymyślaniu fikcyjnych bohaterów czy zdarzeń. W takim podejściu i opowiadaniu kumulują się żydowskie zapatrywania na całość stosunków chrześcijańsko-żydowskich. Chrześcijanie oburzają się, dociekają prawdy. Żydzi dziwią się, że w ogóle takie pytania się im stawia. Chrześcijanin pyta: co to jest dobro? A Żyd pyta: co jest dobre dla Żydów?

- Teraz rozumiem, co miał na myśli ojciec Daniel Rufeisen, kiedy mówił, że źle się stawia przed Żydami problem Jezusa Chrystusa, że stawia się go na sposób grecki, a nie żydowski. Ich nie interesuje, czy
chrześcijańsko-żydowskich, w &lt;orig&gt;haggadzie&lt;/&gt; dochodzą do głosu elementy niechęci wobec chrześcijaństwa czy wobec Polaków. Uzewnętrzniają się na przykład w wymyślaniu fikcyjnych bohaterów czy zdarzeń. W takim podejściu i opowiadaniu kumulują się żydowskie zapatrywania na całość stosunków chrześcijańsko-żydowskich. Chrześcijanie oburzają się, dociekają prawdy. Żydzi dziwią się, że w ogóle takie pytania się im stawia. Chrześcijanin pyta: co to jest dobro? A Żyd pyta: co jest dobre dla Żydów?<br><br> - Teraz rozumiem, co miał na myśli ojciec Daniel Rufeisen, kiedy mówił, że źle się stawia przed Żydami problem Jezusa Chrystusa, że stawia się go na sposób grecki, a nie żydowski. Ich nie interesuje, czy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego