Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
do wszelkiej konkretyzacji i interpretacji. W sytuacji estetycznej dzieło sztuki zostaje ożywione przez podmiot, który aktualizuje zawartą w nim strukturę rudymentarną, tym samym przekracza granice systemu dzieła sztuki, ingeruje w jego budowę (strukturę), przenika go, dynamizuje strukturę rudymentarną, czyli powoduje działanie "w samym" dziele sztuki. Dopiero wtedy możliwy jest wybór quasi-sądów przez podmiot, skonkretyzowanie miejsc niedookreślonych i doprowadzenie do interpretacji. W tym sensie można stwierdzić, że dynamizacja jest najbliżej istoty dzieła sztuki, jeżeli nie jest samą jego istotą. Tym samym, generalizując, można dojść do wniosku, że istotą sztuki jest właśnie dynamizacja.
Kolejnym i chyba zasadniczym rozumieniem dynamizacji jest proces przechodzenia
do wszelkiej konkretyzacji i interpretacji. W sytuacji estetycznej dzieło sztuki zostaje ożywione przez podmiot, który aktualizuje zawartą w nim strukturę rudymentarną, tym samym przekracza granice systemu dzieła sztuki, ingeruje w jego budowę (strukturę), przenika go, dynamizuje strukturę rudymentarną, czyli powoduje działanie "w samym" dziele sztuki. Dopiero wtedy możliwy jest wybór quasi-sądów przez podmiot, skonkretyzowanie miejsc niedookreślonych i doprowadzenie do interpretacji. W tym sensie można stwierdzić, że dynamizacja jest najbliżej istoty dzieła sztuki, jeżeli nie jest samą jego istotą. Tym samym, generalizując, można dojść do wniosku, że istotą sztuki jest właśnie dynamizacja.<br>Kolejnym i chyba zasadniczym rozumieniem dynamizacji jest proces przechodzenia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego