Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
teologicznego punktu widzenia usuwa rację bytu Izraela. Pisze on: "Jeżeli Żydzi są ludem Przymierza, ludem świętym, ludem, który zaistniał, ponieważ Bóg go wybrał i wszedł z nim w szczególne przymierze, to idea żydowskiego przetrwania dla samego przetrwania oznacza odrzucenie samej podstawy sensu przetrwania Żydów". Nic więc dziwnego, że część ortodoksyjnych rabinów odrzuca syjonizm, nazywając go zbiorową asymilacją. Syjonizm dąży bowiem do likwidacji żydowskiej odrębności przez uczynienie Żydów podobnymi do innych narodów. Oznacza to jednak odrzucenie przymierza z Bogiem. Niektórzy ortodoksyjni Żydzi, na przykład z jerozolimskiej dzielnicy Mea Shearim, judaistycznej organizacji "Natorei Qarta" czy chasydzkiej wspólnoty Chabad, posuwają swój antysyjonizm aż do
teologicznego punktu widzenia usuwa rację bytu Izraela. Pisze on: <q>"Jeżeli Żydzi są ludem Przymierza, ludem świętym, ludem, który zaistniał, ponieważ Bóg go wybrał i wszedł z nim w szczególne przymierze, to idea żydowskiego przetrwania dla samego przetrwania oznacza odrzucenie samej podstawy sensu przetrwania Żydów"</>. Nic więc dziwnego, że część ortodoksyjnych rabinów odrzuca syjonizm, nazywając go zbiorową asymilacją. Syjonizm dąży bowiem do likwidacji żydowskiej odrębności przez uczynienie Żydów podobnymi do innych narodów. Oznacza to jednak odrzucenie przymierza z Bogiem. Niektórzy ortodoksyjni Żydzi, na przykład z jerozolimskiej dzielnicy Mea Shearim, judaistycznej organizacji "Natorei Qarta" czy chasydzkiej wspólnoty Chabad, posuwają swój <orig>antysyjonizm</> aż do
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego