Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rocznik Pedagogiczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1974
Rok powstania: 1963
planie badań obok siebie, na równej płaszczyźnie, stawia się "problemy" mające wyraźnie charakter wąski i wycinkowy. Aby nie być gołosłownym, przytoczę "problemy" umieszczone niejako obok siebie w jednym z planów. Oto obok "problemu" - "badanie wartości uznawanych przez młodzież" lub "metodologiczna problematyka pedagogiki specjalnej" znajdujemy także takie, jak: "jaka jest funkcja racjonalnego ruchu jako czynnika wychowawczego?" lub "fazy procesu przyswajania języka obcego". Trudno się dziwić, że taka dowolność w sposobie rozumienia problemów badawczych powoduje liczne kłopoty organizacyjne.
Nie może to sprzyjać integracji badań, bowiem punktem wyjścia musi być ustalenie zakresowego przyporządkowania jednych problemów innym.
Ale niedostatki w planowaniu badań pedagogicznych są jeszcze
planie badań obok siebie, na równej płaszczyźnie, stawia się "problemy" mające wyraźnie charakter wąski i wycinkowy. Aby nie być gołosłownym, przytoczę "problemy" umieszczone niejako obok siebie w jednym z planów. Oto obok "problemu" - "badanie wartości uznawanych przez młodzież" lub "metodologiczna problematyka pedagogiki specjalnej" znajdujemy także takie, jak: "jaka jest funkcja racjonalnego ruchu jako czynnika wychowawczego?" lub "fazy procesu przyswajania języka obcego". Trudno się dziwić, że taka dowolność w sposobie rozumienia problemów badawczych powoduje liczne kłopoty organizacyjne.<br>Nie może to sprzyjać integracji badań, bowiem punktem wyjścia musi być ustalenie zakresowego przyporządkowania jednych problemów innym.<br>Ale niedostatki w planowaniu badań pedagogicznych są jeszcze
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego