Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
do zaakceptowania przez nabywców produktu na tym rynku.
Przy ustalaniu cen przedsiębiorstwa kierują się zwykle jedną z trzech orientacji cenowych, które są związane z przypisywaniem szczególnej wagi do jednej z określonych grup czynników cenotwórczych. Te orientacje to: orientacja na realizację celów finansowych, orientacja na konkurencje, orientacja na nabywców.
Orientacja na realizację celów finansowych oznacza, że przedsiębiorstwo ustalając cenę dąży głównie do tego, by jej poziom umożliwiał osiągnięcie takich celów, jak szybki dochód ze sprzedaży w możliwie krótkim czasie, wysoki przyszły dochód albo też stałość dochodów ze sprzedaży.
Orientacja na konkurencję wiąże się z koniecznością ustalenia pozycji firmy w stosunku do najbliższych konkurentów
do zaakceptowania przez nabywców produktu na tym rynku.<br>Przy ustalaniu cen przedsiębiorstwa kierują się zwykle jedną z trzech orientacji cenowych, które są związane z przypisywaniem szczególnej wagi do jednej z określonych grup czynników cenotwórczych. Te orientacje to: orientacja na realizację celów finansowych, orientacja na konkurencje, orientacja na nabywców.<br>Orientacja na realizację celów finansowych oznacza, że przedsiębiorstwo ustalając cenę dąży głównie do tego, by jej poziom umożliwiał osiągnięcie takich celów, jak szybki dochód ze sprzedaży w możliwie krótkim czasie, wysoki przyszły dochód albo też stałość dochodów ze sprzedaży.<br>Orientacja na konkurencję wiąże się z koniecznością ustalenia pozycji firmy w stosunku do najbliższych konkurentów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego