Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
tylko do dialogów; na scenie pozostaje tradycyjnie pojedynek i trucizna.
Miarę woli ugodowości Wiktora Hugo poznać można najlepiej z teatralnych dziejów dramatu Król się bawi. W kilka lat po sukcesie Przedmowy do Cromwella, której najważniejszą tezą była nobilitacja groteski w sztuce, także w teatrze, poeta napisał oto dramat, który miał realnie wprowadzić groteskę na scenę i manifestacyjnie skierował go do prestiżowej Comédie Fran-çaise. Okazało się, że co innego akceptacja teorii przez artystów i krytyków, co innego próba zastosowania jej w teatralnej praktyce. Koncepcja groteski, fascynująca czytelników Przedmowy śmiałością estetycznej akceptacji brzydoty, widzów raziła jako rzecz wulgarna, gwałcąca zasady dobrego smaku
tylko do dialogów; na scenie pozostaje tradycyjnie pojedynek i trucizna.<br>Miarę woli ugodowości Wiktora Hugo poznać można najlepiej z teatralnych dziejów dramatu Król się bawi. W kilka lat po sukcesie Przedmowy do Cromwella, której najważniejszą tezą była nobilitacja groteski w sztuce, także w teatrze, poeta napisał oto dramat, który miał realnie wprowadzić groteskę na scenę i manifestacyjnie skierował go do prestiżowej Comédie Fran-çaise. Okazało się, że co innego akceptacja teorii przez artystów i krytyków, co innego próba zastosowania jej w teatralnej praktyce. Koncepcja groteski, fascynująca czytelników Przedmowy śmiałością estetycznej akceptacji brzydoty, widzów raziła jako rzecz wulgarna, gwałcąca zasady dobrego smaku
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego