Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
poetyckiemu. Z kolei te widowiskowe efekty, choć fascynowały poetów, nie musiały wcale odpowiadać ich wyobrażeniom o stylu ewentualnego wystawiania własnych dzieł.
Toteż - chociaż to romantycy dowodzili, że teatr powinien ulec gruntownej przemianie - szybko okazało się, iż ich dzieła dziwnie do nowego teatru nie przystają, że niemal nie pojawiają się w repertuarze. Nie szukali ich dyrektorzy teatrów (poziom melodramatu i grozy stwarzał korzystniejsze możliwości dla wprowadzania ulubionych przez publiczność efektów scenicznych), a z kolei niektórzy autorzy dramatyczni, zniechęceni inscenizacyjnymi nowinkami zastrzegali nawet z góry - jak Byron, Vigny czy Musset - że piszą do czytania, nie dla sceny.
Był to początek tak pasjonującego do
poetyckiemu. Z kolei te widowiskowe efekty, choć fascynowały poetów, nie musiały wcale odpowiadać ich wyobrażeniom o stylu ewentualnego wystawiania własnych dzieł.<br>Toteż - chociaż to romantycy dowodzili, że teatr powinien ulec gruntownej przemianie - szybko okazało się, iż ich dzieła dziwnie do nowego teatru nie przystają, że niemal nie pojawiają się w repertuarze. Nie szukali ich dyrektorzy teatrów (poziom melodramatu i grozy stwarzał korzystniejsze możliwości dla wprowadzania ulubionych przez publiczność efektów scenicznych), a z kolei niektórzy autorzy dramatyczni, zniechęceni inscenizacyjnymi nowinkami zastrzegali nawet z góry - jak Byron, Vigny czy Musset - że piszą do czytania, nie dla sceny.<br>Był to początek tak pasjonującego do
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego