Typ tekstu: Książka
Autor: Gołaszewska Maria
Tytuł: Estetyka pięciu zmysłów
Rok wydania: 1997
Rok powstania: 1996
twarz
szminką, a ręce trzymają nieruchomo wzdłuż korpusu - tak
aby móc wykreować "czyste piękno pantomimy", by nie odwracać uwagi od
tego, co najistotniejsze w sztuce ciała. Étienne Decroux osiągnął
kreację niefiguratywnej "rzeźby ruchomej", to znaczy stworzył efekt
poruszania się ciała ludzkiego zastygłego w doskonałej artystycznie
pozie.
Przejawem ascezy artystycznej jest rezygnacja z muzyki, kostiumów i
dekoracji, a także to, iż występują w pantomimie przeważnie soliści lub
bardzo nieliczne zespoły.
Najbardziej cenionym tworzywem w sztuce mimu jest ciało jako całość.
Jego masywność, stosunkowo znaczny rozmiar nadają dziełu
rys powagi przy całej ulotności pantomimy. Niekiedy można także mówić o
momencie wzniosłości, gdyż wzniosłe
twarz<br>szminką, a ręce trzymają nieruchomo wzdłuż korpusu - tak<br>aby móc wykreować "czyste piękno pantomimy", by nie odwracać uwagi od<br>tego, co najistotniejsze w sztuce ciała. Étienne Decroux osiągnął<br>kreację niefiguratywnej "rzeźby ruchomej", to znaczy stworzył efekt<br>poruszania się ciała ludzkiego zastygłego w doskonałej artystycznie<br>pozie.<br> Przejawem ascezy artystycznej jest rezygnacja z muzyki, kostiumów i<br>dekoracji, a także to, iż występują w pantomimie przeważnie soliści lub<br>bardzo nieliczne zespoły.<br> Najbardziej cenionym tworzywem w sztuce mimu jest ciało jako całość.<br>Jego masywność, stosunkowo znaczny rozmiar nadają dziełu<br>rys powagi przy całej ulotności pantomimy. Niekiedy można także mówić o<br>momencie wzniosłości, gdyż wzniosłe
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego