Typ tekstu: Książka
Autor: Głowiński Michał
Tytuł: Ekspresja i empatia
Rok: 1997
polskich i francuskich pióra Lorentowicza. Tak się jednak stało, że to właśnie Lorentowicz we wstępie do swej książki stwierdził, że interesują go pisarze niepopularni, którzy nigdy nie szukali powodzenia - i z tych względów forma portretu jest najwłaściwsza, by przedstawić ich mało znane postacie:

W kształtowaniu portretu krytycznego Lorentowicz był dość rozważny i umiarkowany, z pewnością nie dorównywał w głębinowych dociekaniach czołowym krytykom swojego czasu, a jednak to on właśnie najjaśniej i najdobitniej sprecyzował właściwości tego gatunku krytycznego. W krytyce modernistycznej portret literacki jako specyficzna forma wypowiedzi, ale także jako swoisty sposób organizowania dyskursu, był podstawową inicjatywą hermeneutyczną, która miała ułatwiać przeniknięcie
polskich i francuskich pióra Lorentowicza. Tak się jednak stało, że to właśnie Lorentowicz we wstępie do swej książki stwierdził, że interesują go pisarze niepopularni, którzy nigdy nie szukali powodzenia - i z tych względów forma portretu jest najwłaściwsza, by przedstawić ich mało znane postacie: <br>&lt;gap&gt;<br>W kształtowaniu portretu krytycznego Lorentowicz był dość rozważny i umiarkowany, z pewnością nie dorównywał w głębinowych &lt;page nr=140&gt; dociekaniach czołowym krytykom swojego czasu, a jednak to on właśnie najjaśniej i najdobitniej sprecyzował właściwości tego gatunku krytycznego. W krytyce modernistycznej portret literacki jako specyficzna forma wypowiedzi, ale także jako swoisty sposób organizowania dyskursu, był podstawową inicjatywą hermeneutyczną, która miała ułatwiać przeniknięcie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego