Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2926
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
Ameryki pozwoliło firmie znacznie zwiększyć zasięg działalności. W 1859 r. Reuter przesłał do Londynu tekst przemówienia Napoleona III zapowiadającego wybuch wojny z Austrią. Od 1861 r. agencja miała swoich korespondentów w Azji, Afryce i Australii. Wielkim sukcesem Reutera było też uzgodnienie, po latach bezwzględnej konkurencji, stref wpływów z dwoma największymi rywalami - francuskim Havasem i niemieckim Wolffem, którym przypadły w udziale ich własne kraje, część Europy i Ameryka Południowa. Stworzony na podstawie tego porozumienia faktyczny monopol na serwisy agencyjne przetrwał wiele lat.
Pod koniec lat 20. ubiegłego stulecia Reuters został całkowicie wykupiony przez agencję Press Association. W 1941 r. sprzedano połowę udziałów
Ameryki pozwoliło firmie znacznie zwiększyć zasięg działalności. W 1859 r. Reuter przesłał do Londynu tekst przemówienia Napoleona III zapowiadającego wybuch wojny z Austrią. Od 1861 r. agencja miała swoich korespondentów w Azji, Afryce i Australii. Wielkim sukcesem &lt;name type="person"&gt;Reutera&lt;/&gt; było też uzgodnienie, po latach bezwzględnej konkurencji, stref wpływów z dwoma największymi rywalami - francuskim &lt;name type="person"&gt;Havasem&lt;/&gt; i niemieckim &lt;name type="person"&gt;Wolffem&lt;/&gt;, którym przypadły w udziale ich własne kraje, część Europy i Ameryka Południowa. Stworzony na podstawie tego porozumienia faktyczny monopol na serwisy agencyjne przetrwał wiele lat.<br>Pod koniec lat 20. ubiegłego stulecia &lt;name type="org"&gt;Reuters&lt;/&gt; został całkowicie wykupiony przez agencję &lt;name type="org"&gt;Press Association&lt;/&gt;. W 1941 r. sprzedano połowę udziałów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego