Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
stosunkami jasności, ustala proste relacje między elementami wiadomości. Czasami bywa określana jako kolor graficzny. Ustalając relacje kolorystyczne i tonalne, należy brać pod uwagę rozwój logicznej argumentacji komunikatu. Często kolorom przypisuje się określone właściwości wpływające na procesy zapamiętywania, emocje, a nawet decyzje.
W komunikatach reklamowych ten sposób traktowania barwy jest niezwykle ryzykowny. Warto pamiętać, że nie tworzymy zestawień kolorystycznych dla samej jakości estetycznej, lecz wiadomości w określonych celach komunikacyjnych. Trudno więc decydować się na ustalenie kolorystyki w oderwaniu od pojawiającej się w następnych wiadomościach treści przekazu, a także jej kontekstu. Zestawienie barwy żółtej z niebieską jest szybko zauważalne i dobrze zapamiętywane. Jest
stosunkami jasności, ustala proste relacje między elementami wiadomości. Czasami bywa określana jako kolor graficzny. Ustalając relacje kolorystyczne i tonalne, należy brać pod uwagę rozwój logicznej argumentacji komunikatu. Często kolorom przypisuje się określone właściwości wpływające na procesy zapamiętywania, emocje, a nawet decyzje. <br>W komunikatach reklamowych ten sposób traktowania barwy jest niezwykle ryzykowny. Warto pamiętać, że nie tworzymy zestawień kolorystycznych dla samej jakości estetycznej, lecz wiadomości w określonych celach komunikacyjnych. Trudno więc decydować się na ustalenie kolorystyki w oderwaniu od pojawiającej się w następnych wiadomościach treści przekazu, a także jej kontekstu. Zestawienie barwy żółtej z niebieską jest szybko zauważalne i dobrze zapamiętywane. Jest
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego