Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Almanach Humanistyczny "Bez wiedzy i zgody..."
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1986
myśl, że Absolut jest ostatecznym gwarantem zarówno prawdy naszych dokonań, jak wartości moralnych czy etycznych. Jeżeli chodzi o prawdę, wydaje mi się kluczowe to, co tutaj Ojciec powiedział o prawdzie ontycznej - moim zdaniem o to przede wszystkim chodzi Kołakowskiemu. To znaczy, że każdy nasz wysiłek poznawczy zakłada, iż rzeczywistość jest sama w sobie jakaś, jest taka, a nie inna. Koncepcja ta leży u podstaw klasycznej teorii prawdy, ale jest podważana przez historyzm czy przez filozofię Heideggera. Wydaje mi się tutaj rozstrzygające to, co napisał Michalski, a także Tugendhat w swojej książce o Heideggerze: że samo dążenie do prawdy, a więc prawda jako pewna
myśl, że Absolut jest ostatecznym gwarantem zarówno prawdy naszych dokonań, jak wartości moralnych czy etycznych. Jeżeli chodzi o prawdę, wydaje mi się kluczowe to, co tutaj Ojciec powiedział o prawdzie ontycznej - moim zdaniem o to przede wszystkim chodzi Kołakowskiemu. To znaczy, że każdy nasz wysiłek poznawczy zakłada, iż rzeczywistość jest sama w sobie jakaś, jest taka, a nie inna. Koncepcja ta leży u podstaw klasycznej teorii prawdy, ale jest podważana przez historyzm czy przez filozofię Heideggera. Wydaje mi się tutaj rozstrzygające to, co napisał Michalski, a także Tugendhat w swojej książce o Heideggerze: że samo <hi>dążenie</hi> do prawdy, a więc prawda jako pewna
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego