Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 40
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
się musi z problemami szczytów przewozowych oraz koniecznością utrzymywania dla potrzeb tych szczytów kosztownych rezerw taborowych i kadrowych. Nie zawsze jest to możliwe bez subwencjonowania przedsiębiorstw miejskiej komunikacji publicznej ze skarbu państwa. W wielu krajach potrzebne środki na ten cel płyną właśnie z pośrednich lub bezpośrednich podatków płaconych przez właścicieli samochodów osobowych.
Z drugiej strony wiadomo, że kryzys paliwowy i podwyższenie cen paliw, potęgujące powszechne niemal na świecie czynniki inflacyjne spowodowały w wielu krajach kapitalistycznych znaczne zmniejszenie produkcji samochodów, a to stało się przyczyną dalszego wzrostu bezrobocia. O samochodzie, jako rzekomym sprawcy wszelkiego zła mówi się więc dzisiaj bardzo ostrożnie.
Tym bardziej
się musi z problemami szczytów przewozowych oraz koniecznością utrzymywania dla potrzeb tych szczytów kosztownych rezerw taborowych i kadrowych. Nie zawsze jest to możliwe bez subwencjonowania przedsiębiorstw miejskiej komunikacji publicznej ze skarbu państwa. W wielu krajach potrzebne środki na ten cel płyną właśnie z pośrednich lub bezpośrednich podatków płaconych przez właścicieli samochodów osobowych.<br> Z drugiej strony wiadomo, że kryzys paliwowy i podwyższenie cen paliw, potęgujące powszechne niemal na świecie czynniki inflacyjne spowodowały w wielu krajach kapitalistycznych znaczne zmniejszenie produkcji samochodów, a to stało się przyczyną dalszego wzrostu bezrobocia. O samochodzie, jako rzekomym sprawcy wszelkiego zła mówi się więc dzisiaj bardzo ostrożnie.<br> Tym bardziej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego