Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Świat i Podróże
Nr: 12
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1995
KOMUNIKACJA MIEJSKA
Transport publiczny w Berlinie to świat sam dla siebie. Istnieje niezliczona ilość linii autobusowych, podziemnych (U-Bahn)) i napowietrznych (S-Bahn). W tym istnym gąszczu tras i połączeń nie sposób połapać się bez korzystania ze specjalnego schematu mapy Liniennetz za kilka marek. Na szczęście, wszystkie środki lokomocji są scentralizowane w jednolity sposób, zwany w skrócie BVG. Bilet pojedynczy ważny 2 godziny kosztuje 3,50 DEM. Tańszym jest tzw. Einzelfahrschein Kurzstreckentarif - umożliwia przejazd do 6 przystanków autobusowych lub 3 U-Bahn i S-Bahn, cena 2,30 DEM. Karnety czteroprzejazdowe kosztują odpowiednio 12 DEM, na krótkie dystansy zaś 7,80
KOMUNIKACJA MIEJSKA&lt;/tit1&gt; <br>Transport publiczny w Berlinie to świat sam dla siebie. Istnieje niezliczona ilość linii autobusowych, podziemnych (U-Bahn)) i napowietrznych (S-Bahn). W tym istnym gąszczu tras i połączeń nie sposób połapać się bez korzystania ze specjalnego schematu mapy &lt;hi rend="italic"&gt;Liniennetz&lt;/hi&gt; za kilka marek. Na szczęście, wszystkie środki lokomocji są scentralizowane w jednolity sposób, zwany w skrócie BVG. Bilet pojedynczy ważny 2 godziny kosztuje 3,50 DEM. Tańszym jest tzw. &lt;hi rend="italic"&gt;Einzelfahrschein Kurzstreckentarif&lt;/hi&gt; - umożliwia przejazd do 6 przystanków autobusowych lub 3 U-Bahn i S-Bahn, cena 2,30 DEM. Karnety czteroprzejazdowe kosztują odpowiednio 12 DEM, na krótkie dystansy zaś 7,80
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego