Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
seksowi i flirtom, scenom przemocy wobec kobiet oraz pościgom samochodowym. Niesterowicz powstrzymała się od jakichkolwiek komentarzy do wybranego materiału. Były zbędne. Sceny mówiły same za siebie - wyłaniał się z nich groteskowo-odpychający obraz polskiej wersji machismo, festiwal seksualnej eksploatacji i pogardy wobec kobiet.

Jeżeli serial niósł ze sobą mizoginiczne i seksistowskie treści, to zapewne nieumyślnie, niejako przy okazji. Nie trzeba jednak być feministką, żeby po obejrzeniu tryptyku Niesterowicz zadać sobie pytanie, jak niewinna skądinąd popkulturowa rozrywka kształtuje i zarazem odbija naszą zbiorową świadomość. I o to współczesnym artystom chodzi: jeżeli uda się zasiać wątpliwości, obudzić podejrzliwość i zmysł krytyczny odbiorcy, cel
seksowi i flirtom, scenom przemocy wobec kobiet oraz pościgom samochodowym. Niesterowicz powstrzymała się od jakichkolwiek komentarzy do wybranego materiału. Były zbędne. Sceny mówiły same za siebie - wyłaniał się z nich groteskowo-odpychający obraz polskiej wersji machismo, festiwal seksualnej eksploatacji i pogardy wobec kobiet. <br><br>Jeżeli serial niósł ze sobą mizoginiczne i seksistowskie treści, to zapewne nieumyślnie, niejako przy okazji. Nie trzeba jednak być feministką, żeby po obejrzeniu tryptyku Niesterowicz zadać sobie pytanie, jak niewinna skądinąd popkulturowa rozrywka kształtuje i zarazem odbija naszą zbiorową świadomość. I o to współczesnym artystom chodzi: jeżeli uda się zasiać wątpliwości, obudzić podejrzliwość i zmysł krytyczny odbiorcy, cel
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego