Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
Manipulacja? Owszem, ale zarazem swoista psychoanaliza opowieści odgrywających - jak "Krzyżacy" czy "Trylogia" - tak ważną rolę w budowaniu naszej tożsamości.

Filmy są wdzięcznym materiałem dla artystów o krytycznym zacięciu, bo właśnie one najbardziej wpływają na zbiorową wyobraźnię, są kuźnią współczesnych mitów, obiegowych sądów i stereotypów. Często do ich ujawnienia wystarczy czujna selekcja materiału jak w tryptyku Anny Niesterowicz stworzonym ze scen PRL-owskiego serialu "07, zgłoś się". Starannie wybrane i precyzyjnie zmontowane sekwencje z przygód porucznika milicji złożyły się na prace "Bierze mnie pan?", "Zrób jej to jak w kinie" oraz "Ja to w ogóle nie mam prawa jazdy" - filmy poświęcone kolejno
Manipulacja? Owszem, ale zarazem swoista psychoanaliza opowieści odgrywających - jak "Krzyżacy" czy "Trylogia" - tak ważną rolę w budowaniu naszej tożsamości. <br><br>Filmy są wdzięcznym materiałem dla artystów o krytycznym zacięciu, bo właśnie one najbardziej wpływają na zbiorową wyobraźnię, są kuźnią współczesnych mitów, obiegowych sądów i stereotypów. Często do ich ujawnienia wystarczy czujna selekcja materiału jak w tryptyku Anny Niesterowicz stworzonym ze scen PRL-owskiego serialu "07, zgłoś się". Starannie wybrane i precyzyjnie zmontowane sekwencje z przygód porucznika milicji złożyły się na prace "Bierze mnie pan?", "Zrób jej to jak w kinie" oraz "Ja to w ogóle nie mam prawa jazdy" - filmy poświęcone kolejno
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego