Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
fonicznie, osoby badane popełniały wiele błędów. Badania te wskazywały na istotność spoistości oraz znaczenia wpływu docierajcych informacji na przebieg selekcji informacji oprócz samych cech fizycznych (intensywności, czasu trwania, właściwości przestrzennych).
W odniesieniu do poziomu znaczenia komunikatu, badania Treisman prowadziły do analogicznych wniosków w stosunku do badań Cherry'ego. Spośród dopływających informacji selekcjonowane były także te, które odbiorca określał jako ważne. Klasyczne badania Cherry'ego, oprócz istotności cech fizycznych komunikatu, wskazywały na silną preferencję selekcji ważnych dla odbiorcy informacji.
Model Treismana opisuje uwagę w sposób elastyczny, uwzględniając poszczególne piętra selekcji informacji oraz zakładaną możliwość selekcji stopniowej.
Koncepcja Deutschów jeszcze silniej akcentuje rolę znaczenia oraz
fonicznie, osoby badane popełniały wiele błędów. Badania te wskazywały na istotność spoistości oraz znaczenia wpływu docierajcych informacji na przebieg selekcji informacji oprócz samych cech fizycznych (intensywności, czasu trwania, właściwości przestrzennych). <br>W odniesieniu do poziomu znaczenia komunikatu, badania Treisman prowadziły do analogicznych wniosków w stosunku do badań Cherry'ego. Spośród dopływających informacji selekcjonowane były także te, które odbiorca określał jako ważne. Klasyczne badania Cherry'ego, oprócz istotności cech fizycznych komunikatu, wskazywały na silną preferencję selekcji ważnych dla odbiorcy informacji. <br>Model Treismana opisuje uwagę w sposób elastyczny, uwzględniając poszczególne piętra selekcji informacji oraz zakładaną możliwość selekcji stopniowej. <br>Koncepcja Deutschów jeszcze silniej akcentuje rolę znaczenia oraz
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego