Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
obrazów, chce wyposażać je w określone znaczenie dające się przełożyć na poetycko-filozoficzną metaforę. Z drugiej strony jednak można by przyjąć, że Skupniewicz jest artystą, który z pełną świadomością prowokuje powstawanie w swej sztuce znaczeń, których zakresu nie uświadamia sobie jasno. Łączy - jak się wydaje - w swych obrazach celowo określone semantyczne elementy, nie przewidując jednak bliżej sensów utworzonych w ten sposób struktur wierząc natomiast że sens ten ustali się sam poprzez swoiste połączenie nośników znaczeń. W procesie powstawania obrazów Skupniewicza może zachodzić sytuacja jaka zdaje się mieć miejsce w powstawaniu jego wierszy. Sugerują one, że przy ich pisaniu autor zestawia słowa
obrazów, chce wyposażać je w określone znaczenie dające się przełożyć na poetycko-filozoficzną metaforę. Z drugiej strony jednak można by przyjąć, że Skupniewicz jest artystą, który z pełną świadomością prowokuje powstawanie w swej sztuce znaczeń, których zakresu nie uświadamia sobie jasno. Łączy - jak się wydaje - w swych obrazach celowo określone semantyczne elementy, nie przewidując jednak bliżej sensów utworzonych w ten sposób struktur wierząc natomiast że sens ten ustali się sam poprzez swoiste połączenie nośników znaczeń. W procesie powstawania obrazów Skupniewicza może zachodzić sytuacja jaka zdaje się mieć miejsce w powstawaniu jego wierszy. Sugerują one, że przy ich pisaniu autor zestawia słowa
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego