Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
organizowania kierunku przetwarzania części werbalnej, wykorzystywania dwukodowalności liter, wykorzystywania wielokodowalności nazw obiektów, ekwiwalencji obrazowej lub werbalnej, konkretyzowania znaczenia treści werbalnej przekazu oraz tworzenia związków paradoksalnych koncentrujących uwagę.
W przypadku reklamy pojęcie wizualnego elementu struktury przekazu nie może być utożsamiane ze znakiem wizualnym. Funkcje elementów wizualnych, dekodowane na poziomach niższych niż semantyczny, wpływają na koncentrację uwagi oraz konsekwencje odbioru na poziomie automatycznym. Na przykład, użycie zapisu monochromatycznego w filmie reklamowym eksponowanym w szeregu kolorowych filmów reklamowych może mieć decydujące znaczenie dla korzystnej z punktu widzenia nadawcy selekcji komunikatu, choć dotyczy fizycznej cechy sygnału. Podobnie - układ graficzny tekstu może decydować o sposobie jego
organizowania kierunku przetwarzania części werbalnej, wykorzystywania dwukodowalności liter, wykorzystywania wielokodowalności nazw obiektów, ekwiwalencji obrazowej lub werbalnej, konkretyzowania znaczenia treści werbalnej przekazu oraz tworzenia związków paradoksalnych koncentrujących uwagę. <br>W przypadku reklamy pojęcie wizualnego elementu struktury przekazu nie może być utożsamiane ze znakiem wizualnym. Funkcje elementów wizualnych, dekodowane na poziomach niższych niż semantyczny, wpływają na koncentrację uwagi oraz konsekwencje odbioru na poziomie automatycznym. Na przykład, użycie zapisu monochromatycznego w filmie reklamowym eksponowanym w szeregu kolorowych filmów reklamowych może mieć decydujące znaczenie dla korzystnej z punktu widzenia nadawcy selekcji komunikatu, choć dotyczy fizycznej cechy sygnału. Podobnie - układ graficzny tekstu może decydować o sposobie jego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego