Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
się treści ważnych i istotnych dla odbiorcy, albo też czynników wywołujących silne reakcje emocjonalne. Stopień zaangażowania adresata komunikatu reklamowego ze względu na jakość przetwarzania informacji, wiąże się z poziomem cech informacji, na którym dekodowana jest wiadomość. Jej pełne przetwarzanie wymaga odpowiednio wysokiego poziomu zaangażowania odbiorcy, umożliwiającego dekodowanie na poziomie cech semantycznych oraz odnoszących się do opisu samego siebie. Wymaga to odbioru intencjonalnego wiadomości reklamowej.
W koncepcjach Newcomba, Festingera oraz Heidera wpływ zaangażowania na planowanie i przebieg działania związany jest z przyjęciem założenia określającego dążenie do zgodności i konsekwencji jako centralnego motywu ukierunkowującego zachowanie. Newcomb definiuje zaangażowanie jako natężenie postawy, jaką przyjmuje
się treści ważnych i istotnych dla odbiorcy, albo też czynników wywołujących silne reakcje emocjonalne. Stopień zaangażowania adresata komunikatu reklamowego ze względu na jakość przetwarzania informacji, wiąże się z poziomem cech informacji, na którym dekodowana jest wiadomość. Jej pełne przetwarzanie wymaga odpowiednio wysokiego poziomu zaangażowania odbiorcy, umożliwiającego dekodowanie na poziomie cech semantycznych oraz odnoszących się do opisu samego siebie. Wymaga to odbioru intencjonalnego wiadomości reklamowej. <br>W koncepcjach Newcomba, Festingera oraz Heidera wpływ zaangażowania na planowanie i przebieg działania związany jest z przyjęciem założenia określającego dążenie do zgodności i konsekwencji jako centralnego motywu ukierunkowującego zachowanie. Newcomb definiuje zaangażowanie jako natężenie postawy, jaką przyjmuje
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego