Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
taki nauczyciel był dla ucznia autorytetem - ocenia Poduch.

Budowaniu autorytetu nie sprzyja też system oceniania szkół. Ich jakości nie mierzy się sukcesami wychowawczymi, ale liczbą olimpijczyków i absolwentów przyjętych do liceów czy na studia. O tym zaś decydują klasy z rozszerzonym programem, dodatkowe języki, zajęcia fakultatywne. - W efekcie dyrektorzy całkowicie skupiają się na działalności dydaktycznej dającej się zmierzyć i ująć w rankingach - mówi Jan Wróbel, dyrektor 1. Społecznego LO w Warszawie. - Tracą przekonanie do systematycznej pracy wychowawczej, bo ona jest i trudniejsza, i niewymierna.

Niedawna reforma szkolnictwa tylko pogłębiła problem. Powołując gimnazja, sztucznie wyodrębniono i zamknięto we własnym gronie grupę młodych
taki nauczyciel był dla ucznia autorytetem - ocenia Poduch. <br><br>Budowaniu autorytetu nie sprzyja też system oceniania szkół. Ich jakości nie mierzy się sukcesami wychowawczymi, ale liczbą olimpijczyków i absolwentów przyjętych do liceów czy na studia. O tym zaś decydują klasy z rozszerzonym programem, dodatkowe języki, zajęcia fakultatywne. - W efekcie dyrektorzy całkowicie skupiają się na działalności dydaktycznej dającej się zmierzyć i ująć w rankingach - mówi Jan Wróbel, dyrektor 1. Społecznego LO w Warszawie. - Tracą przekonanie do systematycznej pracy wychowawczej, bo ona jest i trudniejsza, i niewymierna. <br><br>Niedawna reforma szkolnictwa tylko pogłębiła problem. Powołując gimnazja, sztucznie wyodrębniono i zamknięto we własnym gronie grupę młodych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego