Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
nie zamierzona. Jest on harmonizowany archaizująco
w durowej tonacji
(Fis), w partii chóru (homorytmia), ze znaczącym słowem Alleluja (s. 99); cytujemy
jedynie partię chóru (prz. 20).
Omówione cykle z motywiką Bogurodzicy tworzą grupę mszy maryjnych. Prawdopodobnie
symbolicznie posłużył się melodią "pieśni pątniczej do Matki Boskiej Kalwaryjskiej"
(nota w partyturze) Gwiazdo śliczna wspaniała Wallek-Walewski, w części Benedictus
swojego Requiem (1937). Melodia ta jest harmonizowana w partii organów, utrzymana
w tempie Andantino, dynamice pp, z propozycją delikatnej rejestracji (Vox coelestis).
Nadaje tej części charakter medytacyjny, z zestrojoną partią "recytatywną" głosów
męskich, z łacińskim tekstem Benedictus. Symbolikę użycia tej pieśni można by
łączyć
nie zamierzona. Jest on harmonizowany archaizująco <br>w durowej tonacji <br>(Fis), w partii chóru (homorytmia), ze znaczącym słowem Alleluja (s. 99); cytujemy <br>jedynie partię chóru (prz. 20).<br> Omówione cykle z motywiką Bogurodzicy tworzą grupę mszy maryjnych. Prawdopodobnie <br>symbolicznie posłużył się melodią "pieśni pątniczej do Matki Boskiej Kalwaryjskiej" <br>(nota w partyturze) Gwiazdo śliczna wspaniała Wallek-Walewski, w części Benedictus <br>swojego Requiem (1937). Melodia ta jest harmonizowana w partii organów, utrzymana <br>w tempie Andantino, dynamice pp, z propozycją delikatnej rejestracji (Vox coelestis). <br>Nadaje tej części charakter medytacyjny, z zestrojoną partią "recytatywną" głosów <br>męskich, z łacińskim tekstem Benedictus. Symbolikę użycia tej pieśni można by <br>łączyć
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego