Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
przykłady największych połączeń firm z tego okresu: największy bank niemiecki, Deutsche Bank, zakupił jedenasty pod względem wielkości bank włoski Banca d'America e d'Italia, BSN, największy we Francji producent produktów spożywczych, m.in. napojów, wykupił 8 europejskich firm spożywczych, w tym europejską filię Nabisco, szwajcarska firma NestleM wykupiła brytyjską Rowntree, produkującą słodycze, i włoską firmę Buitoni, ASEA, szwedzka firma branży elektrycznej, połączyła się ze swym głównym szwajcarskim konkurentem Brown Boveri.
Ważnym czynnikiem motywacyjnym dla przedsiębiorstw spoza EWG była chęć działania jako "insiders", czyli wewnątrz tego ugrupowania, oraz wzmocnienia swej pozycji we współpracy z firmami z regionu EWG. W niektórych przypadkach chodziło o
przykłady największych połączeń firm z tego okresu: największy bank niemiecki, Deutsche Bank, zakupił jedenasty pod względem wielkości bank włoski Banca d'America e d'Italia, BSN, największy we Francji producent produktów spożywczych, m.in. napojów, wykupił 8 europejskich firm spożywczych, w tym europejską filię Nabisco, szwajcarska firma NestleM wykupiła brytyjską Rowntree, produkującą słodycze, i włoską firmę Buitoni, ASEA, szwedzka firma branży elektrycznej, połączyła się ze swym głównym szwajcarskim konkurentem Brown Boveri.<br>Ważnym czynnikiem motywacyjnym dla przedsiębiorstw spoza EWG była chęć działania jako "insiders", czyli wewnątrz tego ugrupowania, oraz wzmocnienia swej pozycji we współpracy z firmami z regionu EWG. W niektórych przypadkach chodziło o
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego