Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
Kościoła, musimy sięgnąć do świata żydowskiego. Jeszcze mocniej musimy do niego sięgnąć, jeżeli chcemy zrozumieć Stary Testament. Nasze zainteresowania mają zatem charakter religijny. U Żydów takich motywacji nie ma. Interesują się dialogiem z przesłanek społecznych, politycznych i psychologicznych. Dla nich dialog to antidotum na antysemityzm, zaś ludzie dialogu to potencjalni sojusznicy w zwalczaniu antysemityzmu. Żydzi pojmują więc dialog zupełnie inaczej niż chrześcijanie.

- No właśnie, często spotykałem się ze zdaniem o tak zwanej asymetrii dialogu. To znaczy, że dialog jest potrzebny tylko nam, chrześcijanom, gdyż musimy poznać korzenie swojej wiary, natomiast Żydom nie jest on potrzebny, ponieważ traktują chrześcijaństwo jako żydowską sektę
Kościoła, musimy sięgnąć do świata żydowskiego. Jeszcze mocniej musimy do niego sięgnąć, jeżeli chcemy zrozumieć Stary Testament. Nasze zainteresowania mają zatem charakter religijny. U Żydów takich motywacji nie ma. Interesują się dialogiem z przesłanek społecznych, politycznych i psychologicznych. Dla nich dialog to antidotum na antysemityzm, zaś ludzie dialogu to potencjalni sojusznicy w zwalczaniu antysemityzmu. Żydzi pojmują więc dialog zupełnie inaczej niż chrześcijanie.<br><br> - No właśnie, często spotykałem się ze zdaniem o tak zwanej asymetrii dialogu. To znaczy, że dialog jest potrzebny tylko nam, chrześcijanom, gdyż musimy poznać korzenie swojej wiary, natomiast Żydom nie jest on potrzebny, ponieważ traktują chrześcijaństwo jako żydowską sektę
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego