Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rocznik Pedagogiczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1974
Rok powstania: 1963
metodologicznej problematyki badań pedagogicznych nie pozostało także bez szkodliwego wpływu. Wadliwe ustawienie programu studiów pedagogicznych, w których zdominował kierunek praktycystyczny przy braku nacisku na teorię, dopełniło reszty. Jeśli nadto zważymy, że kandydatami do doktorskich stopni z pedagogiki są nierzadko przedstawiciele innych dyscyplin, głównie humanistycznych, którzy nie mają żadnego pojęcia o specyfice badań pedagogicznych, możemy dopiero zdać sobie sprawę z powagi sytuacji. Okoliczności te bowiem nie mogą pozostać bez wpływu na jakość powstających prac doktorskich, a tym samym także na kwalifikacje naukowe ich autorów.
Jest także trzecie niepokojące zjawisko zagrażające prawidłowemu rozwojowi młodej kadry naukowej w zakresie pedagogiki. Jest nim nierównomierność ilościowa
metodologicznej problematyki badań pedagogicznych nie pozostało także bez szkodliwego wpływu. Wadliwe ustawienie programu studiów pedagogicznych, w których zdominował kierunek praktycystyczny przy braku nacisku na teorię, dopełniło reszty. Jeśli nadto zważymy, że kandydatami do doktorskich stopni z pedagogiki są nierzadko przedstawiciele innych dyscyplin, głównie humanistycznych, którzy nie mają żadnego pojęcia o specyfice badań pedagogicznych, możemy dopiero zdać sobie sprawę z powagi sytuacji. Okoliczności te bowiem nie mogą pozostać bez wpływu na jakość powstających prac doktorskich, a tym samym także na kwalifikacje naukowe ich autorów.<br>Jest także trzecie niepokojące zjawisko zagrażające prawidłowemu rozwojowi młodej kadry naukowej w zakresie pedagogiki. Jest nim nierównomierność ilościowa
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego