Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 20
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
W ostatnich dziesięcioleciach, gdy większość krajów pospiesznie przesiadała się na samochody, w polskim transporcie, zwłaszcza towarowym, niezmiennie królowała kolej. Wprawdzie jej udział w pracy przewozowej zmniejszył się do 68 proc., ale najważniejszy partner kolei - transport samochodowy - powiększył w tym czasie swe możliwości tylko do 21 proc. Tak więc PKP dzięki specyfice naszej gospodarki, plus powojennym niedostatkom, plus sile tradycji, wyrosły na największego w Europie gospodarza żelaznych szlaków.

LATA siedemdziesiąte przyniosły niespodziankę. W krajach, gdzie jeszcze niedawno zamykano linie kolejowe jako nierentowne, obecnie otrzepuje się z kurzu zarzucone projekty budowy nowych, zakupuje się lokomotywy, przede wszystkim elektryczne, oblicza się jak szybko trzeba
W ostatnich dziesięcioleciach, gdy większość krajów pospiesznie przesiadała się na samochody, w polskim transporcie, zwłaszcza towarowym, niezmiennie królowała kolej. Wprawdzie jej udział w pracy przewozowej zmniejszył się do 68 proc., ale najważniejszy partner kolei - transport samochodowy - powiększył w tym czasie swe możliwości tylko do 21 proc. Tak więc PKP dzięki specyfice naszej gospodarki, plus powojennym niedostatkom, plus sile tradycji, wyrosły na największego w Europie gospodarza żelaznych szlaków. <br><br>LATA siedemdziesiąte przyniosły niespodziankę. W krajach, gdzie jeszcze niedawno zamykano linie kolejowe jako nierentowne, obecnie otrzepuje się z kurzu zarzucone projekty budowy nowych, zakupuje się lokomotywy, przede wszystkim elektryczne, oblicza się jak szybko trzeba
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego