Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 43
Miejsce wydania: Kraków
Rok wydania: 1993
Rok powstania: 1994
szkolnych, niech by pojawiła się w nazwie i emblemacie szkoły.
Może sprzyjałoby to wykształceniu poczucia uczniowskiej tożsamości, odrębności od innych, a nawet swoistego poczucia wartości.
Nie wszystkie szkoły mogą się szczycić swoją historią, szczególnie te na nowych osiedlach.
Ale stoją przecież na terenach dawnych gmin, niegdyś mających swą własną lokalną specyfikę.
Odkryć ją, poznać - to zadanie nie tylko dla nauczycieli historii.
To próba wpisania się w nurt lokalnej tradycji, budowania poczucia przynależności do niej.
Czy szkołę stać na zignorowanie takiego sposobu wychowawczego oddziaływania?
Tworzyć własną odrębność da się i w oparciu o dziś, nie tylko o wczoraj.
Może szkolną specyfikę oprzeć
szkolnych, niech by pojawiła się w nazwie i emblemacie szkoły.<br>Może sprzyjałoby to wykształceniu poczucia uczniowskiej tożsamości, odrębności od innych, a nawet swoistego poczucia wartości.<br>Nie wszystkie szkoły mogą się szczycić swoją historią, szczególnie te na nowych osiedlach.<br>Ale stoją przecież na terenach dawnych gmin, niegdyś mających swą własną lokalną specyfikę.<br>Odkryć ją, poznać - to zadanie nie tylko dla nauczycieli historii.<br>To próba wpisania się w nurt lokalnej tradycji, budowania poczucia przynależności do niej.<br>Czy szkołę stać na zignorowanie takiego sposobu wychowawczego oddziaływania?<br>Tworzyć własną odrębność da się i w oparciu o dziś, nie tylko o wczoraj.<br>Może szkolną specyfikę oprzeć
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego