Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rocznik Pedagogiczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1974
Rok powstania: 1963
wszystkie walory dobrego planowania nie zostały nawet w części wykorzystane. Centralny plan badań pedagogicznych od lat jest tylko formalnym rejestrowaniem inicjatyw poszczególnych ośrodków. Komórka powołana do koordynacji planów naukowych tych ośrodków z reguły ogranicza się wyłącznie do zbierania najrozmaitszych zgłoszeń problemów lub tematów, które porządkuje w sensie formalnym. W ten sposób powstaje centralny plan badań pedagogicznych.
Taki tryb postępowania sprawią, że organizacja i koordynacja badań pedagogicznych w Polsce osiąga poziom daleki od ideału. Całe nasze planowanie nie jest w żadnym stopniu planowaniem innowacyjnym. Nie stanowi ono narzędzia celowego, dostosowanego do społecznych, aktualnych i perspektywicznych potrzeb inicjowania i organizowani badań naukowych. Znamienne
wszystkie walory dobrego planowania nie zostały nawet w części wykorzystane. Centralny plan badań pedagogicznych od lat jest tylko formalnym rejestrowaniem inicjatyw poszczególnych ośrodków. Komórka powołana do koordynacji planów naukowych tych ośrodków z reguły ogranicza się wyłącznie do zbierania najrozmaitszych zgłoszeń problemów lub tematów, które porządkuje w sensie formalnym. W ten sposób powstaje centralny plan badań pedagogicznych.<br>Taki tryb postępowania sprawią, że organizacja i koordynacja badań pedagogicznych w Polsce osiąga poziom daleki od ideału. Całe nasze planowanie nie jest w żadnym stopniu planowaniem innowacyjnym. Nie stanowi ono narzędzia celowego, dostosowanego do społecznych, aktualnych i perspektywicznych potrzeb inicjowania i organizowani badań naukowych. Znamienne
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego