Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
sceny związane z Hiasem jako wizjonerem i narratorem opowieści wyraźnie odcinają się od pozostałej, dziejącej się w miasteczku części filmu, przez odmienny sposób filmowania. Właśnie na poziomie fabuły spowalnianie służy podkreśleniu bierności ludzi, którzy hipnotycznie wręcz poddają się losowi, nie starając się go uniknąć.
Ów dominujący sposób filmowania, wskazujący na spowalnianie (wydarzeń i tempa opowiadania o nich) bliskie wręcz zatrzymaniu, narzuca szczególny, kontemplacyjny styl odbioru dzieła. Recepcję nastawioną przede wszystkim na obraz i widzenie. Podobna postawa dominuje w diegezie filmu - patrzenie oznacza pogłębiony kontakt ze światem. Postawiono znak równości między przepowiadaniem a widzeniem. Niewidzialne Hias również postrzega wzrokiem. Kluczowe dla filmu
sceny związane z Hiasem jako wizjonerem i narratorem opowieści wyraźnie odcinają się od pozostałej, dziejącej się w miasteczku części filmu, przez odmienny sposób filmowania. Właśnie na poziomie fabuły spowalnianie służy podkreśleniu bierności ludzi, którzy hipnotycznie wręcz poddają się losowi, nie starając się go uniknąć.<br>Ów dominujący sposób filmowania, wskazujący na spowalnianie (wydarzeń i tempa opowiadania o nich) bliskie wręcz zatrzymaniu, narzuca szczególny, kontemplacyjny styl odbioru dzieła. Recepcję nastawioną przede wszystkim na obraz i widzenie. Podobna postawa dominuje w diegezie filmu - patrzenie oznacza pogłębiony kontakt ze światem. Postawiono znak równości między przepowiadaniem a widzeniem. Niewidzialne Hias również postrzega wzrokiem. Kluczowe dla filmu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego