Typ tekstu: Książka
Autor: Goban-Klas Tomasz
Tytuł: Media i komunikowanie masowe
Rok: 2000
zachęcanie do kupna olejku do opalania w prasie murzyńskiej? Oczywiście są to przykłady skrajne, ale ten sam problem pojawia się przy zamieszczaniu reklam w radiu i telewizji, magazynach ilustrowanych itd. Ogłoszeniodawcy operują wskaźnikiem ponoszonych kosztów na 1000 potencjalnych nabywców; jeśli spadnie on poniżej pewnego poziomu lub jest wyższy w konkurencyjnym środku, skłonni są natychmiast wycofać się, co oznacza koniec danego medium. Ten mechanizm wyjaśnia, dlaczego niegdyś zlikwidowano popularne magazyny ilustrowane, Look i Life, które miały po około 20 milionów czytelników każdy. Po prostu wskaźniki rentowności reklamy były niekorzystne dla większości ich ogłoszeniodawców, co z kolei było spowodowane nadmiernym zróżnicowaniem (masowością) publiczności
zachęcanie do kupna olejku do opalania w prasie murzyńskiej? Oczywiście są to przykłady skrajne, ale ten sam problem pojawia się przy zamieszczaniu reklam w radiu i telewizji, magazynach ilustrowanych itd. Ogłoszeniodawcy operują wskaźnikiem ponoszonych kosztów na 1000 potencjalnych nabywców; jeśli spadnie on poniżej pewnego poziomu lub jest wyższy w konkurencyjnym środku, skłonni są natychmiast wycofać się, co oznacza koniec danego medium. Ten mechanizm wyjaśnia, dlaczego niegdyś zlikwidowano popularne magazyny ilustrowane, Look i Life, które miały po około 20 milionów czytelników każdy. Po prostu wskaźniki rentowności reklamy były niekorzystne dla większości ich ogłoszeniodawców, co z kolei było spowodowane nadmiernym zróżnicowaniem (masowością) publiczności
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego