Typ tekstu: Książka
Autor: Werner Andrzej
Tytuł: Dekada filmu
Rok: 1997
pamiętajmy o podłożu, którym jest radykalny bunt przeciw społecznej normie. Im bardziej obezwartościowana zostaje rzeczywistość, tym większe lekceważenie dla ceny, którą buntownik, ale także rewolucjonista, musi za realizację swych ideałów zapłacić. Nie mówię oczywiście o cenie osobistej, o własnym ryzyku buntownika.

Większość filmów młodego kina niemieckiego ze zrozumiałym uporem i stanowczością wracało do problematyki nazizmu, raz bardziej, raz mniej bezpośrednio. Do problemu raczej niż tematu: poszukiwano albo wczesnych antycypacji mentalności, która niejako spełniła się w czasach hitlerowskich (jak to zrobił na przykład Schlöndorf korzystając z genialnej intuicji Roberta Musila i jego Niepokojów wychowanka Torlessa), albo jej współczesnych odpowiedników (m.in. Fleischmann
pamiętajmy o podłożu, którym jest radykalny bunt przeciw społecznej normie. Im bardziej obezwartościowana zostaje rzeczywistość, tym większe lekceważenie dla ceny, którą buntownik, ale także rewolucjonista, musi za realizację swych ideałów zapłacić. Nie mówię oczywiście o cenie osobistej, o własnym ryzyku buntownika.<br>&lt;gap&gt;<br>Większość filmów młodego kina niemieckiego ze zrozumiałym uporem i stanowczością wracało do problematyki nazizmu, raz bardziej, raz mniej bezpośrednio. Do problemu raczej niż tematu: poszukiwano albo wczesnych antycypacji mentalności, która niejako spełniła się w czasach hitlerowskich (jak to zrobił na przykład Schlöndorf korzystając z genialnej intuicji Roberta Musila i jego Niepokojów wychowanka Torlessa), albo jej współczesnych odpowiedników (m.in. Fleischmann
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego