Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
UE zakres tych działań był niejednakowy, a ich interesy w tym względzie także zróżnicowane. Przykładowo Dania dążyła do przeforsowania zasady, by piwo i soft drinki były sprzedawane wyłącznie w opakowaniach ponownie napełnianych. W interesie wolnego handlu Komisja Europejska nie zaakceptowała tej koncepcji. Trybunał Europejski odrzucił jednak tę decyzję stojąc na stanowisku, że czynniki ekologiczne są ważniejsze od kwestii zapewnienia swobody handlu. Największe znaczenie do ekologicznych opakowań przywiązuje się w RFN. Tam też najwcześniej, bo w kwietniu 1991r., przyjęto odpowiednie zarządzenie, zgodnie z którym punkty sprzedaży detalicznej są obowiązane do przyjmowania opakowań od konsumentów, producenci z kolei są zobligowani do odbierania ich
UE zakres tych działań był niejednakowy, a ich interesy w tym względzie także zróżnicowane. Przykładowo Dania dążyła do przeforsowania zasady, by piwo i soft drinki były sprzedawane wyłącznie w opakowaniach ponownie napełnianych. W interesie wolnego handlu Komisja Europejska nie zaakceptowała tej koncepcji. Trybunał Europejski odrzucił jednak tę decyzję stojąc na stanowisku, że czynniki ekologiczne są ważniejsze od kwestii zapewnienia swobody handlu. Największe znaczenie do ekologicznych opakowań przywiązuje się w RFN. Tam też najwcześniej, bo w kwietniu 1991r., przyjęto odpowiednie zarządzenie, zgodnie z którym punkty sprzedaży detalicznej są obowiązane do przyjmowania opakowań od konsumentów, producenci z kolei są zobligowani do odbierania ich
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego