Typ tekstu: Książka
Autor: Dymna Anna, Baniewicz Elżbieta
Tytuł: Ona to ja
Rok: 1997
dojrzałą i świadomą warsztatu aktorką.



W teatrze, gdzie aktora obserwuje się w warunkach niemal laboratoryjnych, łatwiej wyciągać wnioski z jego zmieniających się predyspozycji, co dowodzi raz jeszcze, jak istotna, płodna dla dalszego rozwoju pozostaje praca na scenie. To coś zupełnie innego niż w filmie, wykorzystującym i kształtującym gotowy wizerunek. Tu stereotyp Dymnej jako "pierwszej naiwnej" zakorzeniony został znacznie silniej. "Na własnej skórze" przekonał się o tym Jerzy Hoffman, kiedy w ekranowej wersji Trędowatej nie powierzył Dymnej roli niewinnej, ślicznie zakochanej Stefci Rudeckiej, lecz rolę mało sympatycznej, wyniosłej arystokratki Melanii Barskiej. Decyzja reżysera spotkała się z niezadowoleniem wielbicieli aktorki.
Rozczarowani pozostali również
dojrzałą i świadomą warsztatu aktorką.<br> <br><br><br>W teatrze, gdzie aktora obserwuje się w warunkach niemal laboratoryjnych, łatwiej wyciągać wnioski z jego zmieniających się predyspozycji, co dowodzi raz jeszcze, jak istotna, płodna dla dalszego rozwoju pozostaje praca na scenie. To coś zupełnie innego niż w filmie, wykorzystującym i kształtującym gotowy wizerunek. Tu stereotyp Dymnej jako "pierwszej naiwnej" zakorzeniony został znacznie silniej. "Na własnej skórze" przekonał się o tym Jerzy Hoffman, kiedy w ekranowej wersji Trędowatej nie powierzył Dymnej roli niewinnej, ślicznie zakochanej Stefci Rudeckiej, lecz rolę mało sympatycznej, wyniosłej arystokratki Melanii Barskiej. Decyzja reżysera spotkała się z niezadowoleniem wielbicieli aktorki.<br> Rozczarowani pozostali również
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego