Typ tekstu: Prasa
Tytuł: CKM
Nr: 11
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
W 1926 roku sterowiec "Norge" Roalda Amundsena dotarł nad Biegun Północny. W 1929 roku sterowiec "Graf Zeppelin" dokonał lotu dookoła świata z pasażerami. Podróż trwała 20 dni i prowadziła m.in. przez Gdańsk, Syberię, Tokio, Nowy Jork z powrotem do Niemiec. Epokę wielkich sterowców zakończyła w 1937 roku katastrofa luksusowego sterowca pasażerskiego "Hindenburg" w Lakehurst - zginęło 36 osób.
W 1925 roku koncern Goodyear zbudował pierwszy ciśnieniowy sterowiec "Pilgrim", protoplastę dzisiejszych zeppelinów.
Obecnie sterowce służą głównie celom reklamowym, ale w Niemczech prowadzi się prace konstrukcyjne nad nową generacją zeppelinów, które mogą przenosić ogromne i niegabarytowe ładunki na wielkie odległości.
W Polsce międzywojennej
W 1926 roku sterowiec "Norge" Roalda Amundsena dotarł nad Biegun Północny. W 1929 roku sterowiec "Graf Zeppelin" dokonał lotu dookoła świata z pasażerami. Podróż trwała 20 dni i prowadziła m.in. przez Gdańsk, Syberię, Tokio, Nowy Jork z powrotem do Niemiec. Epokę wielkich sterowców zakończyła w 1937 roku katastrofa luksusowego sterowca pasażerskiego "Hindenburg" w Lakehurst - zginęło 36 osób.<br>W 1925 roku koncern Goodyear zbudował pierwszy ciśnieniowy sterowiec "Pilgrim", protoplastę dzisiejszych zeppelinów.<br>Obecnie sterowce służą głównie celom reklamowym, ale w Niemczech prowadzi się prace konstrukcyjne nad nową generacją zeppelinów, które mogą przenosić ogromne i niegabarytowe ładunki na wielkie odległości.<br>W Polsce międzywojennej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego