Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
odczytania". Po drugie, wydaje się, że repertuar możliwych wartości, których przekazywanie nadaje sens dziełu sztuki, jest ograniczony; istnieje, być może coś takiego jak inwariantny historycznie schemat wartości, wartość ramowa - różnorako wypełniana w sposób konkretny, limitująca jednak sposób tego wypełniania. Podobny charakter posiada zapewne wartość poznawcza akceptowana w ramach społecznego kontekstu subiektywnego praktyki naukowej, a zwana prawdą (w znaczeniu klasycznym). Wchodząca tu w grę analogia zasługuje wszelako na oddzielne rozważenie.

Urszula Dobrzycka
PRZESTRZEŃ CZAS I SZTUKA
Dość powszechnie wiadomo, że socjologia sztuki boryka się wciąż z podstawowymi kłopotami dotyczącymi określenia przedmiotu oraz metod badania. Najbardziej dyskusyjne są pytania o to, jak ją
odczytania". Po drugie, wydaje się, że repertuar możliwych wartości, których przekazywanie nadaje sens dziełu sztuki, jest ograniczony; istnieje, być może coś takiego jak inwariantny historycznie schemat wartości, wartość ramowa - różnorako wypełniana w sposób konkretny, limitująca jednak sposób tego wypełniania. Podobny charakter posiada zapewne wartość poznawcza akceptowana w ramach społecznego kontekstu subiektywnego praktyki naukowej, a zwana prawdą (w znaczeniu klasycznym). Wchodząca tu w grę analogia zasługuje wszelako na oddzielne rozważenie. &lt;page nr=40&gt;&lt;/&gt;<br><br>&lt;div type="art" sex="f"&gt;&lt;au&gt;Urszula Dobrzycka&lt;/&gt;<br>&lt;tit&gt;PRZESTRZEŃ CZAS I SZTUKA&lt;/&gt;<br> Dość powszechnie wiadomo, że socjologia sztuki boryka się wciąż z podstawowymi kłopotami dotyczącymi określenia przedmiotu oraz metod badania. Najbardziej dyskusyjne są pytania o to, jak ją
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego