Typ tekstu: Książka
Autor: red. Gomulicka Barbara
Tytuł: Pisarze polskiego oświecenia
Rok: 1996
aczkolwiek nie naśladowała tekstu popularnego w Puławach pisarza. W przeciwieństwie do Yoricka Malwina interesowała się nie tylko własnymi przeżyciami czy mikrozdarzeniami pomocnymi w odczytywaniu czułych sensów natury, lecz ulegała i zewnętrznemu porządkowi narzuconemu przez rygory „podróży". Opisywała ludzi, pejzaż, architekturę, zabytki, choć zostawiała sobie zawsze prawo swobodnego wyboru i subiektywnej interpretacji. Wiedeń był np. ważny dla Malwiny jako miasto szczęśliwej młodości, Padwę widziała głównie poprzez pryzmat historii Antenora i Eneasza.
Poszukując dla swego dziełka odpowiedniej nazwy przywoływała Wirtemberska takie określenia jak: „petit voyage d'imagination", „dziennik – zbiór myśli", „pamiętnik", „podróż". W diariuszu używała również znanego w
aczkolwiek nie naśladowała tekstu popularnego w Puławach pisarza. W przeciwieństwie do Yoricka Malwina interesowała się nie tylko własnymi przeżyciami czy mikrozdarzeniami pomocnymi w odczytywaniu czułych sensów natury, lecz ulegała i zewnętrznemu porządkowi narzuconemu przez rygory &#132;podróży". Opisywała ludzi, pejzaż, architekturę, zabytki, choć zostawiała sobie zawsze prawo swobodnego wyboru i subiektywnej interpretacji. Wiedeń był np. ważny dla Malwiny jako miasto szczęśliwej młodości, Padwę widziała głównie poprzez pryzmat historii Antenora i Eneasza.<br> Poszukując dla swego dziełka odpowiedniej nazwy przywoływała Wirtemberska takie określenia jak: &#132;petit voyage d'imagination", &#132;dziennik &#150; zbiór myśli", &#132;pamiętnik", &#132;podróż". W diariuszu używała również znanego w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego