Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
znajduje się w prostym
(chiń. zhengzhong pian; jap. shochuhen)
Zaraz po północy,
zanim wyłoni się księżyc zza chmur,
ci, co się spotkali,
nie rozpoznali się wcale -
nic w tym dziwnego.
A jednak przecież nie do końca zapomnieli o tym,
co ich kiedyś łączyło za dawnych dni.

Według Alfonsa Verdu noc symbolizuje stan nierozróżniania, w którym
jednak rozróżnianie nie zostało całkowicie wyeliminowane, czyli stan
'absolutnie sprzecznej samotożsamości' rozróżniania i nierozróżniania.

Pierwsza ranga ma odpowiadać absolutnemu aspektowi rzeczywistości,
czyli sferze absolutnej (chiń. lifajie; jap. rihokkai) szkoły huayan.
Druga ranga
Prosty znajduje się w zakrzywionym
(chiń. pianzhong zheng; jap. henchusho)
Starej kobiety świt nie
znajduje się w prostym <br>(chiń. zhengzhong pian; jap. shochuhen) <br>Zaraz po północy, <br>zanim wyłoni się księżyc zza chmur, <br>ci, co się spotkali, <br>nie rozpoznali się wcale - <br>nic w tym dziwnego. <br>A jednak przecież nie do końca zapomnieli o tym, <br>co ich kiedyś łączyło za dawnych dni. <br>&lt;gap&gt; <br>Według Alfonsa Verdu noc symbolizuje stan nierozróżniania, w którym <br>jednak rozróżnianie nie zostało całkowicie wyeliminowane, czyli stan <br>'absolutnie sprzecznej samotożsamości' rozróżniania i nierozróżniania.<br>&lt;page nr=188&gt;<br>Pierwsza ranga ma odpowiadać absolutnemu aspektowi rzeczywistości, <br>czyli sferze absolutnej (chiń. lifajie; jap. rihokkai) szkoły huayan. <br>Druga ranga <br>Prosty znajduje się w zakrzywionym<br>(chiń. pianzhong zheng; jap. henchusho) <br>Starej kobiety świt nie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego