Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Metropol
Nr: 21/03
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
tego np. nie rozumie często amerykańska publiczność przyzwyczajona do happy endów.
Dodatkowo bohaterowie mang i anime mają dość skomplikowaną psychikę, nie są to jednoznaczne postaci - dobrzy popełniają złe czyny, źli często zmieniają swe zachowanie pod wpływem doświadczeń. Nie są to bohaterowie kryształowi.

Tragiczne komedie

Dodatkowo dla mang charakterystyczny jest tzw. syndrom Szekspira: anime podejmujące poważny temat nie stroni od elementów komediowych, a komedia może zawierać elementy tragiczne.

Naturalna golizna

Nagość jest czymś zupełnie naturalnym dla tego typu komiksów i kreskówek. Jest to wynik zupełnie innego stosunku japońskiej kultury do ciała. Bardzo często wykorzystuje się nagość dla uzyskania efektu komicznego - np. żeby
tego np. nie rozumie często amerykańska publiczność przyzwyczajona do happy endów.<br>Dodatkowo bohaterowie &lt;orig&gt;mang&lt;/&gt; i &lt;orig&gt;anime&lt;/&gt; mają dość skomplikowaną psychikę, nie są to jednoznaczne postaci - dobrzy popełniają złe czyny, źli często zmieniają swe zachowanie pod wpływem doświadczeń. Nie są to bohaterowie kryształowi.<br><br>&lt;tit&gt;Tragiczne komedie&lt;/&gt;<br><br>Dodatkowo dla &lt;orig&gt;mang&lt;/&gt; charakterystyczny jest tzw. syndrom Szekspira: &lt;orig&gt;anime&lt;/&gt; podejmujące poważny temat nie stroni od elementów komediowych, a komedia może zawierać elementy tragiczne.<br><br>&lt;tit&gt;Naturalna golizna&lt;/&gt;<br><br>Nagość jest czymś zupełnie naturalnym dla tego typu komiksów i kreskówek. Jest to wynik zupełnie innego stosunku japońskiej kultury do ciała. Bardzo często wykorzystuje się nagość dla uzyskania efektu komicznego - np. żeby
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego