Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 12.17 (51)
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 2000
załogi muszą dysponować sztabem naukowców, nowoczesną stocznią, wyrafinowaną techniką komputerową, co najmniej jednym rezerwowym jachtem i kilkudziesięcioma milionami dolarów na koncie, dzięki czemu mogą przygotować team do startu. Niektórzy twierdzą, że chcąc zwiększyć prędkość jachtu o 0,1 proc., trzeba zasilić budżet zespołu o kilka milionów dolarów. Przed tegorocznymi zawodami syndykatom udało się zgromadzić łącznie ok. 300 mln USD. Samo wpisowe do regat kosztowało 250 tys. USD. Pieniądze przekazały firmy telekomunikacyjne, producent zegarków, komputerów i kserokopiarek, przemysł motoryzacyjny, medialny oraz linie lotnicze.

Konstruktorom stawia się jasne zadanie. Mają budować kadłuby zgodnie z zasadą: maksimum szybkości, minimum bezpieczeństwa. Trwa więc wyścig zbrojeń
załogi muszą dysponować sztabem naukowców, nowoczesną stocznią, wyrafinowaną techniką komputerową, co najmniej jednym rezerwowym jachtem i kilkudziesięcioma milionami dolarów na koncie, dzięki czemu mogą przygotować &lt;foreign&gt;team&lt;/&gt; do startu. Niektórzy twierdzą, że chcąc zwiększyć prędkość jachtu o 0,1 proc., trzeba zasilić budżet zespołu o kilka milionów dolarów. Przed tegorocznymi zawodami syndykatom udało się zgromadzić łącznie ok. 300 mln USD. Samo wpisowe do regat kosztowało 250 tys. USD. Pieniądze przekazały firmy telekomunikacyjne, producent zegarków, komputerów i kserokopiarek, przemysł motoryzacyjny, medialny oraz linie lotnicze.<br><br>Konstruktorom stawia się jasne zadanie. Mają budować kadłuby zgodnie z zasadą: maksimum szybkości, minimum bezpieczeństwa. Trwa więc wyścig zbrojeń
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego